Som freelance-skribent og konsulent, en masse mennesker kommer til mig med en forretningsidé og ønsker min hjælp til at skrive en formel forretningsplan.

I modsætning til hvad mange håbefulde iværksættere tror, at skrive en forretningsplan er ikke det første og vigtigste skridt at starte en virksomhed. For de fleste mennesker-især dem, der endnu ikke er påbegyndt en virksomhed-dette er faktisk en af de sidste ting du ønsker at gøre i opstart og get-off-the-ground fase.

Denne artikel er specialdesignet til de modige sjæle, der aldrig har startet en virksomhed, har et brændende ønske om at gøre det, men ved ikke hvor du skal begynde. Her er 10 praktiske, lærte fra skolen af hårde slag, der vil hjælpe dig med at undgå almindelige faldgruber og komme i gang ret. (Og husk, at disse er beregnet til virksomheder, der har brug for lidt at ingen startkapital.)

1. Læs

Før du gør noget andet, læse disse fire bøger i rækkefølge: Cash Flow Quadrant af Robert Kiyosaki, The Art of Start af Guy Kawasaki, brænde din forretningsplan af David Gumpert, og The E-myte Revisited af Michael Gerber.

2. drømmen

Tag tid til at oprette din virksomhed “åndeligt” før du opretter det fysisk. Se det i det er bedst, mest perfekt tilstand, som en verdensklasse operation. Hvordan det se, føle, smage, lugte og lyde?

Iværksætterånd er en af de sværeste ting du nogensinde vil gøre, og din virksomhed skal puste nyt liv og ophidse du konsekvent, ellers plejer du sidst igennem de hårde tider.

Nedskrive disse drømme–det ikke er en forretningsplan, bare skrevet drømme, planer, mål og brainstorms. Den formelle forretningsplan vil komme meget senere.

3. forskning

Før du investerer en masse tid og penge i din drøm, gør tilstrækkelig forskning for at finde ud af, om din idé er levedygtig og bæredygtig.

I dette trin skal du dybest set ønsker at stille og besvare en masse spørgsmål, som disse: vil markedsstøtten din idé? Hvilke beviser skal støtte dette? Hvad utilfredshed findes, din ide løser? Vil det udløse en ideavirus? Hvem ellers gør det, og hvor stor succes har de haft? Hvad vil du gøre anderledes? Har du en let identificerbare marked? Markedstendenser støtter ideen, eller vil tanken blive forældede i et par år? Har du brug for finansiering? Hvis ja, hvor meget og Hvornår? Hvilken teknologi kan udnyttes i erhvervslivet? Hvad færdigheder gøre du mangler nødvendige for virksomheden?

Husk også at hands-on erfaring kan blive den nyttigste form for forskning–kan du gennemføre din virksomhed på en lille skala på nuværende tidspunkt at se, hvad markedet fortæller dig.

4. danner en enhed & sikre overholdelse

Forudsat, at du er overbevist om, at din idé vil arbejde, nu er det tid til at gøre det rigtige og danne en forretningsenhed. Du skal bruge en enhed til fire grunde: at være lovligt, at maksimere skattebesparelser, mindske ansvar og bevare kontrollen.

Din grundlæggende virksomhed enhed omfatter en enkeltmandsvirksomhed, LLC, S-Corporation, og C-Corporation. Mødes med en advokat og en CPA til at diskutere forskellene mellem dem og vælge den relevante enhed til din bruger. Dette vil koste omkring $125 hvis du gøre alt papir arbejdet selv, eller mellem $200 og $500, hvis du bruger en professionel eller en advokat.

Ud over din enhed, skal du også sikre, at du er juridisk kompatibel i alle andre områder. For eksempel, hvis du har medarbejdere, skal sandsynligvis du Workers kompensation forsikring. En god advokat vil hjælpe dig sikkert navigere alle de juridiske spørgsmål du vil stå over for.

5. generere indtægter

Dette trin er helt afgørende. For mange nybegyndere forsøger at gøre for meget på én gang, og er så bekymret for ting som billede at de bruge tonsvis af penge, tid og kræfter på logo og branding arbejde, markedsføring brochurer, reklamer, osv. Mens alle af dem har deres plads, skal de betales af de indtægter, der genereres af virksomheden.

Nu hvor du har haft din tid til at drømme, er det tid til at være yderst pragmatisk om anvendelsen af dem. Gøre hvad det tager for at generere indtægter, selvom det betyder dørsalg. Ingen drøm, men inspirerende, vil nogensinde realiseres, medmindre du kan betale for det til en realitet.

6. Opret finansielle systemer

Nu hvor du har cash flow, er det bydende nødvendigt, at du administrerer det klogt. Højde for alle indtægter og udgifter, uanset hvor triviel, og fastholder upåklagelig poster. Du vil blive glad for du kom skat tid.

De mest almindelige regnskabs softwareprogrammer er hurtig bøger og Quicken. Eller du kan bruge en kvalitet bogholderi service, som kan hjælpe dig med løn og kvartalsvise skatter ud over at holde dine optegnelser.

7. begynde at skrive en driftshåndbog

En driftshåndbog giver dig mulighed for at udnytte dine bestræbelser og duplikere dig selv ved at levere enkle, trin for trin anvisninger, som alle kan følge for at udføre enhver opgave.

Systematisering din virksomhed er det vigtigste, du nogensinde vil gøre, og du kan aldrig starte hurtigt nok. Systemer, naturligvis vil være raffineret over tid, men det er afgørende at du får dem ned i skrivning og holde dem opdateret.

Du kan også overveje at bruge en professionel forfatter for at skrive din driftshåndbogen.

8. Opret Marketing-systemer

Mange nybegyndere vil straks begynde at bruge penge på reklame, uden at kende omkostningerne og/eller ydelser. Det er blevet sagt, at reklame tager en masse penge, mens marketing tager en masse tid.

For nystartede virksomheder, stick med markedsføring; i de fleste tilfælde, du har tid, men du behøver penge og markedsføring er generelt mere effektive alligevel. Reklame er dyre og forholdsvis ineffektive. Nystartede virksomheder bør være tvangspræget om økonomistyring klogt og meget forsigtig med at bruge penge.

Reklame ville omfatte ting som billboards, radio og TV-annoncer, flyers, gul side annoncer mv. Marketing normalt koges ned til direkte salg af en slags, hvad enten det er telemarketing, fra dør til dør salg, kunde henvisningsprogrammer mv.

Hvis din idé og levering systemer er gode nok, bør virksomheden markedsføre sig viralt alligevel. Under alle omstændigheder finde noget at faktisk får resultater, holde sig til det, og skabe og dokumentere systemer i din driftshåndbogen.

9. forfine systemer, erstatte dig selv, mere raffinering & dokumentere religiøst

I det første år eller så, vil du højst sandsynligt udføre de fleste, hvis ikke alle, opgaver selv. Dette giver dig mulighed for at lære og træne nødvendige detaljer, men det vil ikke være bæredygtig, når det er tid til at vokse.

Med en driftshåndbog på plads, kan du nu begynde ansættelse og uddannelse af andre til at erstatte du. Når de er erstattet, derefter fortsætte med at føre tilsyn med og forfine systemerne konsekvent.

Også, du skal være absolut religiøse om dokumenterer alle aspekter af din virksomhed. For eksempel, hvis din virksomhed ikke fra dør til dør salg, skal alle sælgere dokumentere hvor mange døre de banke, hvor mange mennesker de faktisk tale med, og hvor mange mennesker har købt.

Over tid, disse data vil vise sig for at være uvurderlig, når du forsøger at forfine dine systemer; uden reelle tal har du ingen idé om hvad der virker og hvad der ikke.

10. Skriv en forretningsplan

Det sidste trin i den opståen-oppe oparbejde er den, de fleste mennesker synes de skal starte med. Her er hvorfor det bør komme sidste: Hvis du ønsker at sikre finansiering, investorer vil gerne se en dokumenteret track record, før de investerer i hvert fald, og hvis du gør det efter de første ni trin, du kan nu gør det rigtigt, med faktiske tal, fakta , og statistikker frem for ubegrundede antagelser.

Desuden, dette giver dig mulighed for at genoprette forbindelsen til din drømme efter wading igennem en masse forsøg.

Og ligesom en driftshåndbog, kan du altid bruge en professionel forfatter til at skrive din forretningsplan.